קונים עם העיניים- אריזות מעוצבות

מערכת שורש  כד סיוון, תשעה  6/11/2015

הדבר הראשון שמושך את העין שלנו הוא המראה החיצוני ולכן כשאנחנו בוחרים מוצר תמיד נסתכל ונבחן את אריזתו
.......................

קונים עם העיניים- אריזות מעוצבות
בימים של היום, כאשר עידן הצרכנות הינו נושא תחרותי, כל בעל עסק מנסה למשוך את תשומת ליבו של הקונה דרך אריזות המוצרים, לכן למראהו החיצוני יש השפעה רבה על הצרכן. בעולם המודרני, עם התפתחות עולם הפרסום והשיווק, בתי עסק רבים עוסקים במיתוג המוצר דרך אריזתו, גודלו וקהל היעד.

בעשור שחלף ובפרט בשנים האחרונות נעשה שינוי גדול בתעשייה, בתחום המדיה, בתחום איכות הסביבה וכמובן גם בתחום האינטרנט שהביא עימו שינויים בגרפיקה ובאסתטיקה. הדבר גרם לאריזות שאנו צורכים להיות יצירתיות, ירוקות, מעניינות ומושכות את עיני הקונים. אנו עומדים בפני מגוון רחב של אפשרויות לאריזות מעוצבות שנוגעות לכל תחום, ולאחר שהבנו שבתהליך הייצור מושקעת חשיבה רבה, כל שנותר לנו בתור הקונים הוא להחליט לאיזה מאורע אנו מגיעים ואת מי ברצונינו להפתיע. לכן, אנו צריכים לבחור את קהל היעד שלנו, להיות ממוקדים וכך להתאים לו את הטוב ביותר.

הדבר הראשון שמושך את העין שלנו הוא המראה החיצוני ולכן כשאנחנו בוחרים מוצר תמיד נסתכל ונבחן את אריזתו. לעיתים אותו מוצר מגיע באריזות מעוצבות שונות ואנו הקונים צריכים לבחור את המתאימה ביותר עברונו. נניח ונלך לחנות מוצרי קוסמטיקה ואנו מעוניינים לבחור כמתנה מארז סבוני ספא לחברתנו, אותם המוצרים בדיוק יוצגו בפנינו במארזים שונים ואף חנויות מסויימות יאפשרו לנו הקונים לבחור את האריזה שמוצאת חן בענינו מתוך ההיצע המוצג בחנות. אריזת המוצר משמשת כחזות המוצר ולכן צורתה היא המושכת את העין. כל אחד מאיתנו חווה פעם את התחושה של לקבל מתנה בתוך אריזה קטנה או גדולה, צבעונית או בעלת גוון אחיד. כמו כן, גם פרטים אלו יוצרים אצל מקבל המתנה מערכת ציפיות לגבי תוכן המתנה. במידה וקיבלנו אריזה קטנה אנו נוטים לחשוב שבתוכה מסתתרת מתנה קומפקטית, נוחה ויעילה. לא סתם ישנו משפט ידוע האומר שדברים טובים מגיעים באריזות קטנות. במידה וקיבלנו מארז בגוון צבע אחיד לדוגמא לבן או שחור אנו נוטים לדמיין כי המתנה הינה סולידית, עדינה ובטוחה לשימוש.

אז איך אנחנו יכולים להכין אריזה מעוצבת בבית בצורה מקצועית כך שלא יהיה הבדל אם נקנתה בחנות או הוכנה על ידינו? ראשית, עלינו להחליט מה יהיה המוצר כך שנוכל להתאים את גודל האריזה, אם מדובר במארז תה וחליטות או מארז פירות חגיגי. שנית, עלינו לבחור את צבע האריזה כך שנוכל להעביר את אופי המוצר שיש בתוכה ונפנה לקהל היעד שלנו, נשים, נוער או מבוגרים. יש לבחור את המוצרים הנדרשים לאריזתו הפרקטית בין אם זה קרטון או אלומניום ואת צורת הגימור, בין אם נשתמש בדבק או סרט משי שניתן לעצב בצורות על מנת לסגור את האריזה בצורה מושקעת ויעילה. במידה ונשים לב לדגשים הללו נוכל לעצב את האריזה האולטימטיבית עבור האדם בו החלטנו להשקיע. רק אל תשכחו לצרף גם כרטיס ברכה.

המאמר מוגש באדיבות טליס אריזות – סטודיו לעיצוב אריזות